Kanada Yasam

Kanada Yasam

Sunday 13 October 2013

Ozlem Listesi Hazirlayalim

Merhaba,

Cok uzun ara oldu hem Turkiye'ye gelmeyeli hem blogda sizinle paylasimlarda bulunmayali. E malum ozlemler de artti. Bu yazimda sizlerle genel olarak nelere ozlem duydugumu paylasacagim. Sanmayin bu kadarla limitli, her gecen gun 3-5 dahasi ekleniyor listeme. Bazen usenip not almiyoruz ama bazilari ise beynimize kazinmis misali bizimle yasiyor, maalesef. Listemi inceleyin, akliniza gelen, kanima girmeye aday onerilerinizi bekliyorum. Turkiye'nin tasini topragini unutan ben, eminim listede eksikler birakmisimdir. Belli mi olur, gelirim belki Istanbul'a bir firsatta.

Canim okuyucum, listemin basinda simit peynir cay var. Kiymetini bilin, vallahi. Bir simit hicbirzaman "Bu sabah hizli kahvalti olsun, suradan bir simit alayim." cumlesiyle kucumsenmeyecek kadar onemliymis meger benim icin. Marti misali vapurlarin pesinden ucasim bile var. Kimileri sevmez ama tulum peyniri burnumda tutuyor. Kahvaltidan ilerlemisken, pastirma-sucuk! Sucuk arasira yuzunu gosteriyor bize buralarda gerci. Tesadufler bana hep tatli bir mutluluk vermistir zaten. Lakin, pastirmayla eski samimiyetimize yakismayacak ayriliklar yasadigimiza inaniyorum. Hos degil. Hicbirini bulamadim, usendim, kalkip Beyaz Firin'a kahvaltiya gitmektir guzel olan. Ardindan tatli esin jestiyle masamizda minik bir pastanin belirmesidir. Burada kahvaltiya gidip okyanus urunleri yemek onun yerini tutmuyor arkadas! Kebap mesela, buranin yemek kulturu olan "sinirsiz yemek" ile birlesse ya Istanbul'da. Her cesidiyle kebap listemde! Ne alakadir bilinmez, kasarli durum ve islak hamburgeri bile canimin cektigini soyleyebilirim. Yuzune bakmadigimiz o guzel lezzetlerin "ah"i yeni cikiyor herhalde. Cigkofte istiyoruuuuuum!!! Ayran ozledim. Yogurtla suyu karistir demeyin, ben burada agiz tadima uygun yogurdu bulana kadar 4834857 farkli yogurt tukettim. Ulkemin yogurdu mu? Hayir, hele ayran yapmaya hic gelmez. Milka cikolatalar burada olmadigindan, kendileriyle olan iliskimiz askida tamamen. Evet burada cok daha guzel cikolatalar var ama insan unutamiyor Milka larini. Annemin ve babamin her yemegini ozledim, zira annem ve babam harika yemekler yaparlar. Hepsini ayri ayri ozledim. Hele kremkaramel!

Istanbul'da gidecegim mekanlar arasinda Go Mongo hala yerini koruyor ama Sushi Co mu?? Asla. Meger ben yillarca sushi diye malzemeli pilav yiyormusum!!!

Bana demeyinki "Eda, yilin hergunu hamsi fiyatina somon yiyorsun, ozlenir mi buranin yemekleri". Ozleniyor, dahasi insani yaratici yapiyor. Ornegin ben ravioli den manti yaptigimi bilirim. Kimse anlamaz farki. Misafirim olun hepinize hazirlayayim Kanada mantimi :) Manti demisken, kendisi bizzat soframa konsa ya! Eklendi listeme.

Gelelim mide disi ozlemlere. Su dunyada hicbirsey anne ve baba ile icilen turk kahvesinin yerini tutmaz! Ozlem buyuk, yutkun gec Eda. Anneanneyle cay keyifleri ve o guzel sohbeti. Her yasin insanidir benim anneannem, insan yaninda saatlerin nasil gectigini anlamaz. Dostlarimla zaman gecirmek, saatlerce gulmek. Cok degerli dostlarim var benim Istanbul'da, yasamlarini Kanada saatine gore ayarlamis. Aile dostlarim, akrabalarim... Ayrica beni koruduklarina emin oldugum bir de buyuklerim var benim, uzun yillardir ozlemlerini yasadigim. Kabristan ziyaretleriyle ozlem giderecegimiz.

Listeye neler ekleyelim, ne dersiniz? Liste daha da dolarsa, kismet! :)

Kendime Not: Bu yaziyi paylasirken aklima Turkiye'ye gelsem, Kanada'da ozleyeceklerim listesini olusturdum farkinda olmadan. Turkiye listem kadar burasi icin de ozlenecekler listesi cikarabilirim.
Insanoglu ne garip!

Eda
Iletisim: uemduat@gmail.com

No comments:

Post a Comment